Drogeham speelde zaterdag 24 maart een zwaar duel tegen WTOC. Door verschillende blessures en afwezigen begon de wedstrijd al met onzekerheid maar onder leiding van Albert Gjaltema zette Drogeham toch met goede moed de wedstrijd in.

Het eerste kwartier was in balans. Verschillende mooie acties aan beide kanten zorgden voor kansen. Doelman Pieter Riedstra verdedigde het doel ijzersterk en hield lang de 0. Ondertussen probeerde Drogeham de organisatie telkens beter neer te zetten. Na ongeveer 20 minuten brak linker vleugenaanvaller Daan Douwstra plotseling door. De druk was zo hoog dat de doelman van WTOC besloot om Douwstra hard neer te halen. Net buiten de zestien vloog Douwstra door de lucht en kon niet verder spelen. Geen penalty maar wel een speler minder. Voor Drogeham een zware tegenvaller aangezien het aantal spelers al schaars was. Tien minuten later kwam WTOC op tot aan de zestien. Het eerste schot werd geblokt maar de rebound ging met een krul via de paal in het doel. Tot de rust bleef het 0 – 1.

De tweede helft startte Drogeham sterk. Zo rond de 60ste minuut kwam linker middenvelder André Poortman handig op en liet sterk positiespel zien. De bal belandde bij Henk Huisma op de rechter kant en de voorzet werd door Egbert Wubs gecontroleerd ingetikt. Mooi samenspel en goede hoop voor meer doelpunten.

Maar de laatste 20 minuten waren voor Drogeham toch te zwaar. De druk lag hoog en door blessures en een gebrek aan wissels kon de aansluiting tussen de linies niet meer worden gevonden. WTOC sloeg toe. Doelman Pieter Riedstra deed er alles aan om het doel leeg te houden maar de 1 – 2 en de 1 – 3 waren onhoudbaar. Drogeham was helemaal op.

WTOC zette door naar 1 – 5 en Huisma en Wubs wisten samen vanuit een corner nog de 2 – 5 te maken. Voor Drogeham fysiek en mentaal een erg zware wedstrijd. Op naar de volgende.

Rinze Ytsma