Vrijdag 11 mei speelde de 45+ haar derde ronde in de voorjaarsreeks. De eerste twee rondes waren afgesloten met twee keer 4 punten. Ditmaal was het een thuistoernooi en wellicht zou dit een voordeel opbrengen.

De eerste wedstrijd was tegen Boornbergum en dit was een lastige tegenstander. Drogeham creëerde menig kans, maar paal, lat of keeper stonden in de weg. Romke Hoeksma wist de openingstreffer met een harde pegel te maken. De volgende kansen werden weer niet benut en enkele minuten later lag de gelijkmaker ook al achter keeper René Bakker. De Geelhemden gingen naarstig op zoek naar de overwinning en in de slotseconden werd Andries Hoekstra nog een keer de diepte in gestuurd. En met een boogbal in de verre hoek wist hij de winnende te maken.

De tweede wedstrijd was tegen de Wilper Boys. Deze ploeg had beide vorige edities weten te winnen en was de grote favoriet. Drogeham speelde echter met flair en was de betere ploeg met goede kansen. Echter een moment van onoplettendheid werd fataal. Een pegel in de kruising zorgde voor de 0-1. De Hamsters bleven aanzetten en kregen kans na kans. Zelfs een terecht verkregen penalty werd door Kees Kamminga gemist en zo werd het een nederlaag.

De laatste wedstrijd van de avond was tegen Opende. Het was Andries Hoekstra die in de openingsfase een identieke goal als zijn eerste maakte en de 1-0 op het scorebord zette. Good-old Romke Hoeksma maakte kort hierop de 2-0. Opende spartelde nog even tegen en kwam via een rommelgoal op 2-1. Weer was het Romke Hoeksma die de voorsprong op 2 treffers zette. Opende bleek taai en scoorde de 3-2 ook nog. In de slot minuten speelde Opende alles of niets met zelfs de keeper op het middenveld. Dit werd niets toen Andries Hoekstra een sprint (niveau 45+) won en voor een leeg doel Kees Kamminga de gelegenheid gaf om de wedstrijd in het slot te gooien. Een uiteindelijk tweede plaats was het hoogst haalbaar. Het bleef daarna nog lang gezellig op ’t Doltsje.