Na een goede reeks oefenwedstrijden wist het 2e elftal ook in de competitie de eerste wedstrijd te winnen.

De wedstrijd begon sterk van af de kant van Drogeham, en al vanaf het moment dat het eerste fluitsingnaal klonk zette Drogeham gelijk goed druk. Boerakker wist de bal niet weg te krijgen van hun eigen helft en dit leverde veel balbezit op voor de hamsters. Na 10 minuten werd de bal in de voeten van Jan broos gespeeld die vervolgens de bal kundig doorspeelde naar Meindert Jan die de gehele verdediging van boerakker voorbij speelde en beheerst afronde. 0-1 Drogeham.

Hierna begon een rommelige fase, van zowel Drogeham als van de Groninger kant, Drogeham werd steeds verder terug gedrongen, en op een gegeven moment werd het ook duidelijk. De verdediging van Drogeham stond telkens tegen over 5 man, de aanvallers en middenvelders van Drogeham konden het niet meer belopen en hier werd door Boerakker van geprofiteerd. De middenvelder van boerakker plaatste een typisch zondagsschot vanaf een metertje of 25 precies in de rechter winkelhaak 1-1…
Drogeham ging vervolgens in overleg met coach Albert Gjaltema en die besloot in de rust het systeem om te gooien. Ook werden er in de rust een aantal dingen aan elkaar verwezen maar ook gelijk weer vergeven.

Drogeham ging de 2e helft positief in en stapte over van 4-4-2 naar 4-3-3 dit resulteerde in dominant voetbal van de Drogehamster kant. In 63ste minuut kwam Egbert Wubs 1 op 1 met de keeper en werkte de bal beheerst in de verre hoek 1-2. Van af dit moment werd het uitvoetballen voor Drogeham en werden er steeds meer kansen gecreërd. In de 83ste minuut werd de bal op het middenveld onderschept Door Siebe Reitsma die vervolgens een sprint in werking zette via de linkerkant en daarna Jens Mollema in stelling bracht die verwoestend uithaalde 1-3.

Drogeham wist vervolgens de voorsprong nog op 1-4 te brengen door een doelpunt van Siebe Reitsma die de bal op het middenveld veroverde vervolgens Meindert-Jan inspeelde die de bal over de gehele defensie van boerakker gooide waardoor Siebe 1 op 1 kwam met de keeper en de bal in het doel prikte.

Al met al een prima wedstrijd ! Op naar volgende week waar Wilper Boys 1 op ons wacht.