Afgelopen zaterdag trad Drogeham 2 aan tegen directe concurrent Niekerk 3. Na een spannende en doelpuntrijke wedstrijd bleven de drie punten op het sportpark ’t Doltsje.

Coach Albert Gjaltema liet zijn selectie aantreden in een 3-5-2 formatie. Ondanks dit voor de spelers een nieuw systeem was, pakte het fantastisch uit in de beginfase. Met mooie combinaties en snelle aanvallen stond het binnen de kortste keren 3-0, alle drie de goals gemaakt door Jens Mollema. Maar door die comfortabele voorsprong werd het team wat laks, dit resulteerde in de 3-1. De tegengoal schudde Drogeham weer wakker. Direct na de aftrap dacht Jens zijn vierde te hebben gescoord. Echter, de grensrechter van Niekerk vlagde de goal af. Niet veel later was het dan toch 4-1. Feije Jan schoot een versierde penalty beheerst binnen. Op basis van de eerste helft leek het een makkelijke middag te worden voor Drogeham.

In de rust werden er wat wissels doorgevoerd. Met frisse spelers in het veld begon Drogeham de tweede helft ook goed.  Jens scoorde zijn vierde van de middag en de vijfde voor Drogeham: 5-1. Na de 5-1 sloeg de wedstrijd om. Door slordigheden aan de kant van Drogeham scoorden de Groningers de 5-2. Deze goal gaf Niekerk weer vertrouwen. Drogeham begon onrustig te spelen en waren niet bestand tegen de druk van de tegenstander. Niekerk kwam terug tot 5-4. De spanning en irritatie was voelbaar langs de lijn en in het veld. Coach Gjaltema van Drogeham zag dat het de verkeerde kant op ging en besloot in te grijpen. Koning van de assists Siebe Reitsma werd het veld in gebracht. Hierna kregen de Hamsters de smaak weer te pakken. Op een assist van Siebe maakte, jawel, Jens de 6-4. Hiermee was de spanning weer uit de wedstrijd. In de laatste minuten van de wedstrijd viel ook nog de 7-4. Doelpuntmaker was, u raadt het al, Jens Mollema. Met maar liefst zes goals was Jens de hoofdrolspeler in de zwaarbevochten overwinning. Ook de statistieken van Siebe zijn het noemen waard. Hij leverde vier assists en versierde kundig de penalty.

Coach Gjaltema was zeer trots op zijn team, die met deze drie punten naar een gedeelde eerste plaats is gestegen. Volgende week gaat Drogeham 2 op bezoek bij Jubbega 2. Een team waarmee Drogeham de eerste plaats deelt.