JUBBEGA – Onder leiding van Albert Gjaltema reisde VV Drogeham 2 afgelopen zaterdagmiddag af naar Jubbega, die de tweede plaats deelde met Drogeham. VV Drogeham 2, die de competitie sterk is begonnen met een reeks mooie uitslagen, was ook zaterdag niet van plan om punten te laten liggen. Dat was te merken, meteen vanaf de aftrap werd er door Drogeham veel druk gezet, wat zorgde voor veel balbezit voor de uitploeg op de helft van Jubbega. Met veel mooie combinaties en strakke passes was het na 10 minuten al raak. Dankzij een goeie actie van Jens Mollema stond Drogeham op 0-1 voorsprong. Niet veel later stond het al 0-2: dankzij een mooie steekpass van Meindert-Jan van Dijk kwam Jens achter de verdediging van Jubbega en kon hierdoor scoren. Na ongeveer 20 minuten speeltijd kwam Jens weer langs de verdediging van de thuisploeg, maar werd ditmaal gevloerd! Strafschop… de kans op 0-3! De strafschop werd genomen door veteraan Feije-Jan, die deze beheerst binnenschoot. De geelhemden wisten dat de druk nu hoog gehouden moest worden om eenzelfde scenario als vorige week te voorkomen.

Drogeham bleef sterk voetballen terwijl Jubbega aangeslagen achter de feiten aan bleef lopen en niet echt aan voetballen toe kon komen. Dit was even later ook te merken. Nadat Hans Hartholt een pass vanaf de zijlijn gaf, werd hij veel te laat en genadeloos naar de grond gewerkt door een speler van Jubbega. Hans raakte hierbij een vervelende blessure op, en kon niet verder spelen. Dit was voor Drogeham reden om de druk nog meer op te voeren en Jubbega volledig van het veld te spelen. De 0-4 en 0-5 vielen dan ook niet veel later, en snel achter elkaar, door Jens en Feije-Jan.

Drogeham stapte met dezelfde elf spelers de tweede helft het veld weer op. Na een kleine 5 minuten in de tweede helft komt de bal bij Siebe Reitsma die de bal meteen probeert voor te geven. Het werd echter geblokt door een verdediger van de thuisploeg, die vervolgens probeert uit te verdedigen maar hierbij het hoofd van Siebe raakt. Geluk bij een ongeluk geraakt de bal hierdoor alsnog voor het doel van Jubbega en kan Feije-Jan, die op dat moment precies goed gepositioneerd stond, de bal gemakkelijk binnen tikken: 0-6! Drogeham zat overal tussen en de thuisploeg had geen kans om uit te breken. Elke actie van de thuisploeg stuitte snel op de goed anticiperende spelers van Drogeham.

De 0-7 kwam van de nog maar net ingebrachte speler, Mark Siersma, die door een assist van André Poortman vanaf de rechterflank de bal in het net kon leggen. Ook de daarop volgende twee doelpunten kwamen van de rechterflank, en werden door de rechter middenvelder André Poortman langs de keeper voor het doel gelegd, waardoor Feije-Jan en Jens beide nog een goal konden scoren. In de slotfase van de wedstrijd kwam de stand voor Drogeham in de dubbele cijfers. Door een snelle loop actie van Meindert-Jan die hierbij meerdere verdedigers te snel af was en de bal keurig voor het doel plaatste kon Feije-Jan zijn doelpunten reeks uitbereiden naar 4 stuks. Helaas voor doelman Ype Broos liep hij een kratje bier mis, doordat Drogeham net niet de 0 kon vasthouden.Dit door een ongenadig schot van Jubbega vanaf een flinke afstand die ver in de rechter bovenhoek van het doel belandde.

Eindstand: 1-10

Doelpuntenmakers :