Zaterdag 01 december 2018

Enthousiast en vol vertrouwen werd onder muziekbegeleiding aan de warming-up begonnen. In de kampioenswedstrijd was Drachtster Boys JO15-4 de tegenstander, welke eerder dit seizoen in de beker met ruime cijfers werd verslagen. Onderschatting ligt op de loer en deze sloeg vervolgens direct toe, doordat het fel en met veel druk spelende Drachtster Boys in de eerste minuten scoorde, 0-1. Deze domper deerde Drogeham niet. De 1-1 volgde snel. Het steeds beter spelende Drogeham krikte de score voor de pauze op naar 3-1. Tweede helft. Direct vanaf de aftrap, werd met goed spel en teamwork, het eigen spel gespeeld. Direct druk op de tegenstander en bij balbezit, snel en flitsend aangevallen. Het resulteerde in mooie doelpunten en een strak ingeschoten penalty, eindstand 8-1. Drogeham kampioen! Het kampioenschap werd gevierd op het veld, in de kleedkamer, met een rondrit door het dorp en eindigde met een heerlijke traktatie in de kantine.

Toeschouwers, vrijwilligers, trainers, spelers: Bedankt! De teamleiders.