LEEUWARDEN – In een wedstrijd waar zowel Drogeham als Lions ’66 niet voor elkaar onder deed delfde Drogeham toch het onderspit. Twee prachtige doelpunten waren genoeg voor de Leeuwarders: 2-0.

Drogeham, ditmaal in het alternatieve rood-witte tenue, begon de wedstrijd afwachtend en organiseerde zich rond de middellijn. Dit leidde ertoe dat Lions ’66 mocht proberen een gaatje te vinden in de defensie van de gasten. De thuisploeg had daarom ook het meeste balbezit, Drogeham kon in de tegenstoot gevaarlijk worden. Het was Lions ’66 dat voor de eerste treffer tekende: Marten Bakker liet doelman Jeroen Krol kansloos door een vrije trap prachtig via de lat binnen te schieten. Jan Bosgraaf was namens Drogeham met een vrije trap ook dichtbij een treffer, maar deze ging rakelings naast. Daarmee werd een ruststand van 1-0 bereikt.

In de tweede helft kreeg Drogeham grip op de wedstrijd. Er werden meer duels gewonnen en de bal kon ook makkelijker in de ploeg worden gehouden. Er werden geen echt noemenswaardig grote kansen gecreëerd maar de gelijkmaker hing toch in de lucht. Een uitval van Meindert-Jan van Dijk leidde al bijna tot die gelijkmaker. Na enkele tegenstanders te hebben gepasseerd ging zijn schot nipt voorlangs. Enkele minuten voor tijd was het Lions ’66 dat weer scoorde en daarmee de wedstrijd in het slot gooide. Roberto den Dunnen schoot vanaf 16 meter strak in de kruising: 2-0. De spanning was hiermee uit de wedstrijd en de scheidsrechter besloot de wedstrijd bij deze stand dan ook te beëindigen.