DROGEHAM – Na een slechte wedstrijd vorige week tegen SC Franeker dat eindigde in een 3-3 hadden de spelers van JO17-1 Minnertsga op de planning staan. Ook afgelopen zaterdag lukte het hen niet om de drie punten in Drogeham te houden.
Drogeham begon matig maar naar mate de eerste helft vorderde werden steeds meer kansen gecreëerd. Deze kansen bleven echter onbenut en ditzelfde gold voor de kansen van VV Minnertsga.
Hierdoor bleef de spanning in de wedstrijd. Na de eerste helft wisten beide teams dat er nog werk aan de winkel was.
In de rust is er flink wat besproken in de kleedkamers. Er werden enkele spelers gewisseld en er werd afgesproken dat er simpeler gevoetbald moest worden. Dit resulteerde in beter spel aan de kant van
Drogeham. Toch bleven de geelhemden grote kansen missen, en na verloop van tijd leed het ook steeds meer balverlies. Omdat ook de uitploeg de kansen niet benutte, werd er afgefloten bij dezelfde stand als bij het begin van de wedstrijd: 0-0.
Hierdoor moeten de spelers van JO17-1 het weer doen met een gelijkspel. Toch blijft Drogeham koploper in hun competitie, die door deze puntendeling weer een stukje spannender is geworden.

Op de teamfoto, achter: Gerrit, Jorrit, Sander, Dannie, Douwe, Andrys, Bram, Aldert en Auke Gerben.
Voor: Edwin, Jurjen, Alex, Nanne, Allard en Matthias.