Na de moeizame winst tegen Drachtster boys op donderdagavond, stond zaterdag de uitwedstrijd naar Pelikaan S alweer op het programma. In een spelersbus reisde de selectie van het tweede af naar Oostwold. Drogeham overklaste daar Pelikaan S met 8-1!

Onder leiding van Albert en Anne begon het tweede sterk aan de wedstrijd. Binnen een paar minuten kon Siebe de 0-1 maken. Op aangeven van een tegenstander wist Jens even later de 0-2 al te maken. Daarna vertraagde het spel van de Hamsters, via een vrije trap wist Pelikaan de 1-2 te maken. Ondanks dat er grote kansen uit bleven wist Pelikaan ook de 2-2 te maken, maar grensrechter Jan vlagde terecht voor buitenspel.

Na enkele motiverende woorden van Albert, liep Drogeham in de tweede helft over Pelikaan S heen. Door goals van Feije, Jens en Egbert liep de score op tot 1-8 voor Drogeham. De sfeer zat er goed in op het veld en bij de vele supporters die waren afgereisd naar Oostwold. De drie punten werden na de wedstrijd ook goed gevierd in de kleedkamer en in de bus. Want met deze overwinning kan het Tweede aankomende zaterdag kampioen worden.

Om 14;00 is volgende week de ontknoping van de competitie, bij winst is Drogeham 2 verzekerd van het kampioenschap! Kom daarom allemaal aanstaande zaterdag de spelers en coaches van het Tweede aanmoedigen!