Afgelopen zaterdag is het tweede elftal van Drogeham kampioen geworden! In een makkelijke wedstrijd tegen Wilper Boys 1 werden de drie nodige punten binnengehaald, waardoor het tweede niet meer in te halen is door Niekerk. Noordbergum 1, die als eerste is geëindigd, is door de KNVB uitgesloten van het kampioenschap,  waardoor het kampioenschap en de promotieplek worden doorgeschoven naar Drogeham.

Van een spannende kampioenswedstrijd is geen sprake geweest. Na tien minuten voetballen schoot Jens de 1-0 binnen. Niet veel later maakte Jens ook de 2-0, 3-0 én de 4-0! André scoorde de 5-0. Met die score gingen beide ploegen de rust in. In de rust wisselde coach Albert wat spelers, zodat elke speler speeltijd kreeg in deze laatste beslissende wedstrijd van het seizoen.

Na de rust verliep de wedstrijd niet anders. De vele fanatieke supporters van het tweede zagen Jens nog twee keer scoren! De score liep op tot 9-0 door goals van Gerben en Marc. Na het laatste fluitsignaal kreeg trotse aanvoerder Jan de schaal uitgereikt. Met bijna 50 goals op zijn naam kreeg Jens de topscoordersbeker.

Op het veld en bij de kantine werd de titel goed gevierd en het geweldige seizoen goed afgesloten.

Staand vlnr: Jens Mollema, Albert Gjaltema, Jan Broos, Rienk Jan de Vries, Sjoerd Laagland, Martin Postmus, Johan Bloem, Hendrik Broos, Gerben Bergsma, Egbert Wubs, Sander Veenstra, Meindert Jan van Dijk en Anne van Houten.

Zittend vlnr: Andre Poortman, Hans Hartholt, Marc Siersema, Jan Bosgraaf, Ype Broos, Henk Postmus, Feije Jan van der Wal, Johan van Houten en Niki David.

Liggend: Siebe Reitsma.