Materiaal:

Alle leiders hebben aan het begin van het seizoen voldoende materiaal gekregen, om het daar een seizoen lang mee te kunnen doen. Denk hierbij aan ballen, waterzakken, wedstrijdshirts en een coachjack ( alleen te dragen in functie ) .  Wees hier dus zuinig op! Elke Leider tekent  voor ontvangst, wij zien graag deze spullen aan het eind van het seizoen  netjes en schoon terug. Mocht er toch iets stuk gaan om wat voor reden ook, meld dit bij de verantwoordelijke  van de jeugdcommissie. Deze kan dan indien nodig voor vervanging van materiaal zorgen. Dit ook om zo een duidelijk beeld te scheppen voor een inventarisatie voor de rest van het voetbalseizoen en volgend jaar.

Ballen oppompen:

Voor ballen oppompen staat er in het ballenhok een compressor. Voordat je een bal oppompt, het ventiel eerst in het vet steken (geel potje, naast de compressor). Denk er hierbij om dat je de bal stevig vast pakt, en dat je het ventiel er recht in steekt. Waarom wordt dit zo uitgebreid uitgelegd, omdat er soms wekelijks een ventiel sneuvelt. Voor de materiaalman weer onnodige kosten en voor de volgende leiders/trainers geen ventiel meer, dus geen ballen meer op kunnen pompen. Hou hier dus rekening mee.

Douchen:

Het gebeurd regelmatig dat er spelers zijn die niet douchen op het sportcomplex na afloop van een training of wedstrijd. De  jeugdcommissie begrijpt dat de jongste jeugd wordt opgehaald door ouders en daarom gemakkelijker is om thuis te douchen. Volgens het jeugdbeleidsplan is het voor iedereen verplicht  na een wedstrijd te douchen wegens hygiënische redenen. Ook na een training wordt dit sterk aanbevolen.

De leider(s) houden tijdens het douchen toezicht, dit i.v.m. ruzie/pesten. We gaan er niet vanuit dat zoiets gebeurd. We voetballen allen voor ons plezier en dat moet ook zo blijven.

Goals:

De leiders zijn samen met de Bestuurskamerdienst verantwoordelijk  voor aanvang van de wedstrijd om de goals klaar zetten. Degene die bestuurskamerdienst heeft is maar alleen, en kan dus niet alle goals klaarzetten. Graag begrip hiervoor. Ook geldt voor de laatste jeugdploeg dat ze gezamenlijk of door de leiders zelf de goals terugzetten op de plek waar het stond. Samen met het team is het een kleine moeite.

Kleedboxen:

Links naast de deur van de kantine hangt een bord met daarop de indeling van de kleedkamers van elke thuisspelende ploeg. Het gebeurd nog regelmatig dat er ploegen in de verkeerde kleedkamers zitten. Voor diegene die bestuurskamerdienst heeft is dan niet meer na te gaan waar welke ploeg in zit, en wie thee of ranja moet hebben. Mocht er toch per ongeluk een ploeg in de verkeerde kleedkamer gaan, denk dan niet dat jouw team dan ook zomaar een andere kleedbox kan uitzoeken. Meld het bij diegene die bestuurskamerdienst heeft, zodat het probleem opgelost kan worden.

Van de leiders wordt verwacht dat de kleedbox schoon achtergelaten wordt. In overleg met je team kunnen de spelers zelf de kleedbox schoonmaken. De kleedbox veegschoon maken en daarna een emmer water over de vloer. Vervolgens met een ‘zwabber’ de overige resten verwijderen.  Alvast bedankt voor de medewerking.

Schema’s:
Alle leiders dienen voor aanvang seizoen een was- en rijschema te maken en deze aan de ouders/spelers bekend te maken.
Op uiterlijk donderdag wordt bekend gemaakt aan de ouders/spelers wat het programma is voor de komende  zaterdag;  hoe laat aanwezig voor vertrek, waar naar toe..  of bij een thuiswedstrijd. Wie neemt de kleding mee naar de wedstrijd, wie wast en wie rijdt, als herinnering doorgeven om verwarring te voorkomen.  Als een uitwedstrijd  wordt verzet gaan  de chauffeurs mee naar de uitgestelde datum en wordt het was-schema volgens het rooster gevolgd.  Let hierop en geef dit zo spoedig mogelijk door.

Mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier (mDWF):

Vanaf de O13-elftallen krijgen leiders te maken met het mDWF (mobiel Digitaal WedstrijdFormulier). Deze vul je in d.m.v. de Wedstrijdzaken-app op je mobiele telefoon. Deze app is te downloaden in de Apple-store (Apple) of Google play store (Android).

Voor aanvang van de wedstrijd wordt verwacht dat de leiders het elftal in het mDWF ‘klaarzet’ (denk om aanvoerder). De scheidrechter kan dan voor de wedstrijd de spelerscontrole doen via zijn eigen wedstrijdzakenapp. Na de wedstrijd kun je de uitslag doorgeven aan de wedstrijdsecretaris, deze vult hem in op het mDWF, waarna de uitslag voor iedereen zichtbaar wordt in de wedstrijdzaken-app.

Gastvrij:

Mocht je als leider in de gelegenheid komen om de leider(s) van de tegenpartij een bakje koffie aan te bieden, in de bestuurskamer hebben ze heerlijke koffie. Schroom dus niet.