• Scheidsrechters schema:
    Alle ingedeelde scheidsrechters krijgen voorafgaand aan het seizoen een jaarplanning van het scheidsrechterschema per mail. Mocht je als scheidsrechter onderling met iemand hebben geruild, geef dit dan door aan de scheidsrechter coördinator. Degene die bestuurskamerdienst heeft weet dan wie welke wedstrijd fluit. En uiteraard om onduidelijkheden te voorkomen.
    Naast de voordeur hangt een whiteboard met daarop wekelijks het scheidsrechterschema voor de komende zaterdag. Ook krijgen de scheidsrechters in de week voorafgaand aan de wedstrijd nog een herinneringsmail.

• Wedstrijd fluiten en tenue:

Van de scheidsrechters wordt verwacht dat je minimaal 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd aanwezig bent.  Voor iedere scheidsrechter ligt er dan een scheidsrechtertenue  in een rugzak klaar in de bestuurskamer. Aan de rugzak hangt een label met je naam erop.  Na de wedstrijd mag je de kleding terug zetten in de bestuurskamer.

• Mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier (mDWF):

Vanaf de O13-elftallen heb je te maken met het mDWF (mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier). Deze vult de leider in d.m.v. de Wedstrijdzaken-app op de mobiele telefoon. Deze app is te downloaden in de Apple-store (Apple) of Google play store (Android). Voor aanvang van de wedstrijd wordt verwacht dat de leiders het elftal in het mDWF ‘klaarzet’.  De scheidrechter kan dan voor de wedstrijd de spelerscontrole doen via zijn eigen wedstrijdzakenapp.

• Fluitjes:

Voetbalvereniging Drogeham heeft in de bestuurskamer zelf een aantal fluitjes hangen. Na afloop van de wedstrijd wordt verwacht dat deze fluitjes hier ook weer hangen.

• Scoreblok:

In de bestuurskamer liggen ook scoreblokken voor het opschrijven van wissels en gele/rode kaarten, uiteraard ook voor het bijhouden van de doelpunten.

• Stopwatch:

In de bestuurskamer liggen stopwatches voor het bijhouden van de tijd tijdens de wedstrijd. Op het infobord bij het koffiezetapparaat hangt een lijst met de speeltijden voor de jeugdpupillen en junioren.

• Vlaggen:

Op groot veld bij 11-tallen (O13 en ouder), hebben scheidsrechters te maken met grensrechters. De scheidsrechter neemt de 2 vlaggen( kapstok bestuurskamer)  mee naar het veld, om de vlaggen daar te overhandigen aan de grensrechters.