Zaterdag 14 april – Een belangrijke wedstrijd  om bovenin mee te blijven doen. Na 3 winstpartijen en een verloren wedstrijd vorige week tegen Waskemeer, was deze keer Be Quick Dokkum de tegenstander. Bijna alle spelers hadden er veel zin in, op een paar laatkomers na.
De wedstrijd begon moeizaam. De thuisploeg kwam niet aan opbouwen toe, ging veel de duels aan maar deze werden vaak niet gewonnen. De aanvoerder van Dokkum schoot constant  de bal van achteruit hoog naar de andere helft van het veld. De 1e helft was dan ook saai om naar te kijken. Spaarzame kansen voor de goalie van Dokkum had de thuisploeg de 1e helft op voorsprong kunnen brengen. Maar het waren ook niet echt grote uitgespeelde kansen. Aan de andere kant zorgde Dokkum ook voor weinig gevaar. De defensie van ASC/Drogeham had het wel lastig met de lange bal maar echt gevaar bracht het niet.

Het thuisspelend team werd deze keer nogal met wat blessures geconfronteerd. Zo kon Lars van der Weij niet eens aan de wedstrijd beginnen en had zich al weer omgekleed. Erwin Bakker raakte net zoals vorige week geblesseerd en kon al tijdens de eerste helft gaan douchen. Daarnaast werd Hielke van Dijk geraakt. Hij zocht strompelend de kleedboxen op.  In de rust gaf ook Aäron van Keulen aan niet verder te kunnen spelen door een knieblessure.

Gelukkig waren er voldoende reservespelers die de geblesseerden konden vervangen. Jan de Bruin had na 35 minuten zoeken eindelijk de vv Drogeham sokken gevonden en kon daarna de positie van Hielke van Dijk overnemen.

Hans Hartholt speelde zijn 1e wedstrijd weer in het JO19-team. Zonder enige training speelde hij een knappe wedstrijd. In de rust gaf Lars van der Weij aan wonderbaarlijk genoeg te zijn hersteld. Hij  had  45 minuten als supporter geïrriteerd zitten kijken naar de wedstrijd en vond het op de bank zitten maar niks. Zo kon de 2e helft weer beginnen na een speech van de leiding.

Dokkum had niet veel meer te zoeken op de ASC/Drogehamster helft. Het thuisteam zat er gelijk bovenop en kreeg hierdoor een aantal kleine kansjes. De spelers bleven uit de duels en begonnen steeds meer te voetballen. Het duurde wel even voordat de eerste echte kans zich voordeed maar onze aanvallers Ezghesh Tsegay, Thomas de Haan, Jesse Henstra en Sander van der Meer hadden het vizier meer op de goal staan dan op vrijstaande medespelers. Daardoor bleef het tot ergernis van eigen spelers bij  0-0.

Volgende week wacht ons VV Hardegarijp JO19-2 uit om 12:40 uur.

Rintze de Vries