In de laatste wedstrijd van de competitie waar vrijwel niets meer op het spel stond, maakten zowel Drogeham als WWS er een spannende partij van. De teams deden niet veel voor elkaar onder en de wedstrijd eindigde dan ook in een puntendeling: 2-2.

Ondanks de warme weersomstandigheden had Drogeham een flitsende start. Binnen twee minuten zorgde Jens Mollema met een hard schot al voor de 1-0 na een voorzet van Marten Pieter Hoeksma. WWS leek daarna wakker geschud en werd steeds gevaarlijker. Een afstandsschot werd niet voldoende gekeerd door keeper Ype Broos en daarmee was de stand weer gelijk getrokken. Een kwartier later nam WWS zelfs de voorsprong na een vliegensvlugge combinatie door het midden.

Na rust nam Drogeham het initiatief weer over en creëerde het via Bauke Ytsma en Hendrik Broos enkele grote mogelijkheden. Deze kansen waren echter niet aan hun besteed en daarmee leek de wedstrijd te eindigen in een overwinning voor de ploeg uit Wirdum. Waar WWS sporadisch voor het doel van de thuisploeg kwam, bleven de Hamsters druk zetten op de achterhoede van de gasten. Dit wierp uiteindelijk zijn vruchten af. Jens Mollema werd in het strafschopgebied neergehaald en verdiende daarmee een penalty. Dit was een koud kunstje voor Ytsma, waardoor de stand wederom gelijk was. Daar bleef het ook bij, omdat beide ploegen nog enkele grote kansen onbenut lieten.

Johannes Hooghiemstra