De MO15 is dit jaar nieuw en begon  3 weken geleden aan het bekeravontuur. Dit was een poule met Harkemase Boys, ONT en Kootstertille. Een mooie poule met derby’s. De eerste wedstrijd was tegen het altijd lastige Harkemase Boys. Na een wat onwennig begin stond er in de rust een 3-0 voorsprong op het scorebord. De tweede helft was de tank bij beide teams wat leeg maar wonnen de meiden verdiend met 6-0.

De tweede wedstrijd was tegen ONT uit Opende Na vele kansen in de eerste helft werd er gerust met een 3-0 voorsprong. In de tweede helft was Drogeham duidelijk een maatje te groot en liep uit naar een 12-0 overwinning.

Door afgekeurde velden ging de wedstrijd in eerste instantie tegen de Tille niet door. Deze werd op dinsdagavond ingehaald. De meiden waren weer zeer gebrand om deze derby winnend af te sluiten. In de eerste helft was Drogeham duidelijk de betere partij en werd er met 1-6 gerust. De tweede helft nam Drogeham iets gas terug en wist het nog 3x te scoren en zo zeer verdiend winnaar van de poule te worden.

Hoewel ze nog wat aan elkaar moeten wennen wordt er al goed en mooi gespeeld en hebben de nieuwe trainers Stefan en Jesse er ook zeker een hand in. Ook verwelkomen wij een nieuwe leider bij de MO15. Mark Tuinstra uit Kootstertille welkom.

Veel succes in het nieuwe seizoen dat op 22 september begint thuis om 10.30 uur tegen Zuidhorn.

Jan van Lune