Het eerste elftal van VV Drogeham staat in het seizoen 2020/2021 onder leiding van Wilco van der Heide, geassisteerd door Theo van der Heide. Met Wilco van der Heide wil Drogeham de sportieve weg omhoog weer inslaan.

Toen hij door de TC gevraagd werd om hoofdtrainer te worden, gaf Wilco aan dat hij ook nog de wens had om zelf te blijven voetballen. In samenspraak is toen besloten om Wilco aan te nemen als speler/coach. Voorwaarde hiervan was dat er een assistent mee zou gaan, met daarnaast een insider vanuit de club Drogeham. Wilco, huidig assistent-trainer bij SC Cambuur JO15, wordt komend seizoen ondersteund door Theo van der Heide, zijn vader. “We hebben altijd uitgesproken om samen een eerste elftal te trainen, we denken dat we elkaar goed aanvullen. Wij zijn beide geen ja-knikkers en zullen elkaar ook de waarheid vertellen als we anders over zaken denken”. Wilco en Theo vinden het erg belangrijk dat er ook mensen vanuit de club in de staf terecht komen. In de gesprekken met de TC is naar voren gekomen dat de club en het trainersduo op dezelfde lijn zitten qua ideeën. De combinatie van een gemotiveerde groep met aanstormend talent vanuit de jeugdopleiding van VV Drogeham is de reden geweest waardoor Wilco en Theo graag aan de slag gaan bij VV Drogeham. De speler/coach-variant is niet heel gebruikelijk binnen het voetbal, maar zowel de TC, het trainersduo en de selectie staan achter deze variant. “Ik zal het teambelang altijd boven mijn eigen belang stellen”, verteld Wilco.

Zowel de club als het trainersduo kijkt uit naar komend seizoen en wil van VV Drogeham weer een swingende vijfdeklasser van te maken, die hoger eindigt dan de huidige ranglijst laat zien.