Aan de leden,

Zoals jullie weten is 4 juli  de kantine van de voetbalvereniging weer open gegaan.

We hebben de kantine Corona-proof gemaakt. Denk hierbij aan de 1,5 mtr. afstand, hygiëne maatregelen enz. Ook aan iedereen het verzoek om bij betalingen graag het PIN apparaat te gebruiken.

Afgelopen woensdagavond 12 augustus, bij de wedstrijd van ons 1e elftal waarbij veel publiek aanwezig was, heeft men geprobeerd om de maatregelen in acht te nemen. Dit is naar onze mening niet voldoende gebeurd. Natuurlijk zijn wij ontzettend blij met zoveel aandacht voor het voetbal. Belangrijk is om het Covid -19  te vermijden, dus a.u.b. houd U zich aan onderstaande regels. Geef het aan pake en beppe’s door en belangstellenden.

Deze  basisregels blijven nog steeds van kracht;

• Heeft u klachten: blijf thuis en laat u zo snel mogelijk testen.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Was vaak uw handen.
  • Vermijd drukte.
  • Houd de looproutes in het oog.

Protocol groepen en samenkomsten

• Binnen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).  Staan is niet toegestaan.
  • Op terrassen buiten geldt geen maximum aantal personen. Wel moet iedereen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).

De eigen verantwoordelijkheid van mensen is  belangrijk. Vermijd drukte. Wanneer u ziet dat het lastig wordt om 1,5 meter afstand te houden, ga dan weg. Wanneer groepsvorming de publieke gezondheid of de veiligheid in gevaar brengt, kunnen handhavers optreden.

Buitensport

*De afstandsregel voor jeugd tot en met 17 jaar is in alle situaties vervallen.

*Voor volwassenen vanaf 18 jaar geldt dat zij, tijdens de sportactiviteit zelf, geen 1,5m afstand hoeven te houden. Dit geldt voor hen wel in kleed- en doucheruimtes en op terras en als publiek.

*Wedstrijden met toeschouwers zijn weer mogelijk! Hiervoor geld weer de 1,5m

*Spreekkoren of zingen en schreeuwen bij wedstrijden zijn niet toegestaan.

Om taferelen zoals in Dokkum en Buitenpost te voorkomen verzoeken we iedereen om zich strikt aan deze regels te houden. Voor de kleedboxen moeten ook de maatregelen in acht genomen worden, net als de trainingen enz.

Is deze intentie er niet dan zal sluiting het gevolg zijn van het sportcomplex.

Het bestuur