Afgelopen zaterdag stond het eerste elftal weer eens tegenover de hoofdmacht uit Boornbergum, ditmaal voor een bekerwedstrijd. De afgelopen jaren bleek Boornbergum steeds de sterkste te zijn, maar zaterdag lieten de geelhemden er geen gras over groeien en pakten ze de winst: 5-0.

Hoewel de eindstand anders doet vermoeden, was het Boornbergum dat in de eerste minuten zeer gevaarlijk was. Tweemaal werd een voorzet bijna binnengelopen, maar de defensie van Drogeham hield stand. Toen Drogeham wat meer in haar spel kwam, was het ook gelijk raak. Op aangeven van Nanne Storm schoot Jorrit Schra, via een tegenstander, het leer in de verre hoek. Een kwartier later was het al 2-0, toen Koen van der Molen uit een snelle counter op aangeven van Fedde Donker hard en hoog binnenschoot. Boornbergum kon eigenlijk geen vuist maken.

Na rust waren de intenties van de uitploeg een stuk duidelijker. Maar deze werden echter gauw de kop inge-drukt door wederom Schra, die in een tijdsbestek van 3 minuten tweemaal de keeper kansloos liet. Daarmee was de wedstrijd al gauw gespeeld. Alex Helder zorgde als invaller voor de kers op de taart, door op aangeven van Ronald Bakker beheerst binnen te schieten.

Hiermee zagen de Hamster supporters de thuisploeg in de eerste officiële thuiswedstrijd gelijk de winst te pakken. Volgende week speelt het eerste nogmaals een bekerwedstrijd op It Doltsje, dan tegen derdeklasser ONT.