Na de winst te hebben gepakt in de uitwedstrijd in Vrouwenparochie, had Drogeham goede hoop zaterdag weer drie punten te pakken tegen CVO. Ditmaal liep het echter allemaal anders in een energieke partij, waar de stevige wind ook een rol speelde.

CVO begon sterk en zette de thuisploeg vanaf de eerste minuut onder druk. Het was voor het vlaggenschip van Drogeham moeilijk om onder deze druk en stevige tegenwind te spelen. CVO bleek daarnaast ook dodelijk in de afwerking, na vijf minuten en één kans lag de bal achter keeper Ype Broos: 0-1. Na deze tegenslag probeerde Drogeham wat terug te doen en creëerde spaarzame kansen langs de vleugels. Dit resulteerde in goede schietkans voor Jan Spinder, die echter de lat raakte. Ook bij een vrije trap van CVO werd het aluminium getoucheerd. Na nog enkele gemiste kansen van CVO konden de ploegen met een minimaal verschil de rust in.

Omdat Drogeham in de tweede helft wilde profiteren van de stevige wind, die nu in het voordeel was, werd er aanvallend gewisseld. Drogeham wilde dan ook direct na rust een doelpunt forceren en ditmaal was het voor CVO moeilijk om onder de hoge druk uit te spelen. Tot echte goede kansen kwam Drogeham echter niet, totdat Marten Postmus vrijstaand in kon koppen uit een vrije trap. De doorgaans sterke kopper miste ditmaal. Na verloop van tijd werd CVO steeds sterker en de verdediging van Drogeham begon wat te kraken. Uiteindelijk was het ook de uitploeg die weer doel trof. Na een korte scrimmage eindigde de bal weer in Hamster doel: 0-2. Tien minuten later was de wedstrijd gespeeld. Een lange bal van achteruit werd doorgekopt en daardoor kon een snelle vleugelspeler van CVO opstomen, dit buitenkansje werd dan ook verzilverd. Drogeham probeerde met enkele tactische omzettingen de wedstrijd nog te redden. Zo werd verdediger Marten Postmus doorgeschoven als stormram en werd er achterin één-op-één gespeeld. Drogeham bleef druk zetten en proberen, Jens Mollema raakte hierbij nog de paal, maar het mocht niet baten. De thuisploeg bleek mentaal geknakt en CVO wist hier nog van te profiteren door nog tweemaal te scoren. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een teleurstellend resultaat van 0-5.

Zaak voor Drogeham is nu om in de eerstvolgende wedstrijd, die tevens op ’t Doltsje wordt gespeeld, wél te laten zien wat het in huis heeft. Dan moet er een resultaat behaald worden tegen Lions ’66.

Johannes Hooghiemstra