Na een teleurstellende wedstrijd tegen Ouwe Syl  stond een uitwedstrijd tegen hekkensluiter TFS op het programma. Het was voor de geelhemden een uitgelezen mogelijkheid om het een en ander recht te trekken, de thuiswedstrijd tegen TFS werd immers ruim gewonnen. Ditmaal bleek Drogeham ook te sterk, het won met afgetekende cijfers: 1-7.

In Drachtstercompagnie begon Drogeham gelijk met aanvallende intenties en al gauw bleek dat het van de thuisploeg weinig hoefde te duchten. In de eerste tien minuten van de wedstrijd werden er gelijk al enkele groten kansen gecreëerd, maar Hamster’ vizier was nog niet goed afgesteld. Zo had de doelman een katachtige reflex in huis op een poging van Bauke Ytsma en raakte Ytsma enkele minuten later de paal uit een corner. TFS zelf verscheen sporadisch voor het doel van Ype Broos, maar zorgde in die momenten wel voor gevaar. Drogeham bleef met gemak de bovenliggende partij maar had moeite om de beslissende eindpass te geven. Toch kwam het op voorsprong, een vrije trap van Jan Spinder werd door alles en iedereen gemist en vloog zo tegen het net. Zodoende was de ruststand 0-1.

In de rust werden enkele omzettingen gedaan, Rintze de Vries en Jens Mollema vielen in, en dit pakte bijzonder goed uit. Vijf minuten na rust stond het ineens 0-4. Uit een corner vond Bauke Ytsma met een Zlataneske hakbal het doel, was Marten-Pieter Hoeksma trefzeker na een mooie combinatie en wist invaller De Vries de doelman ook te passeren. De gastheren waren van slag en konden zich hooguit nog onderscheiden met overtredingen. Ondanks deze ruime voorsprong bleef Drogeham pressie uitvoeren op TFS. De score had nog veel hoger kunnen oplopen, ware het niet dat enkele grote kansen voor het doel van TFS werden gemist. Een kwartier voor tijd wist Drogeham de score uit te breiden naar 0-6 door doelpunten van Ytsma en Hoeksma. TFS had weinig in te brengen maar kon wel profiteren van een moment van zwakte in de verdediging en het wist zowaar nog te scoren. Het slotakkoord was echter voor Meindert-Jan Van Dijk, die oog in oog met de doelman niet faalde. Verder werd TFS gespaard en daarmee eindigde de wedstrijd met 1-7.

Door deze ruime overwinning op de rode lantaarndrager is Drogeham een plaats gestegen op de ranglijst. Volgende week wacht de derby tegen SC Kootstertille in Drogeham.

Johannes Hooghiemstra