Zaterdag 7 april speelden de dames MO17 van VV Drogeham thuis tegen de koploper, Marum.

Het was een zware en zeker spannende wedstrijd. In de eerste helft vond het voetbal vooral op de Drogeham helft plaats. Drogeham kwam maar niet op de helft van Marum tot in de 21e minuut. Via een dieptepass kwam Margreet aan de bal. Margreet Hoeksma besloot om de bal meteen door te passen naar Willy de Jong. Vervolgens benutte Willy deze kans door in één keer de bal te schieten. De bal belandde over de keeper heen in het doel van Marum. 1-0 voor Drogeham.

Marum herpakte zich goed en kwam weer veel op de helft van Drogeham. Vlak voor rust kwam Marum helaas op gelijke hoogte. Door een afstandsschot belandde deze keer de bal over de keeper van Drogeham in de goal. 1-1.

Na de rust kwam Drogeham meer tot spelen toe en ging het redelijk gelijk op. Marum had wel wat meer kansen dan Drogeham, maar wist deze gelukkig niet te benutten, doordat de verdediging van Drogeham goed stond. Ook had de keeper, Sanne Meindersma, een belangrijke rol in het leeg houden van de thuisgoal. In de laatste minuut kreeg keeper Sanne een nare trap tegen haar hoofd, dit werd niet gezien door de scheidsrechter. Er kwam een corner, terwijl Sanne nog op de grond lag, deze corner werd in eerste instantie weg gehaald door de verdediging. Uiteindelijk belandde de bal via de rebound toch in de goal, 1-2 voor Marum. Meteen na de goal werd de wedstrijd afgefloten.

Ondanks de uitslag, mogen de meiden van VV Drogeham toch trots zijn op hun prestatie.

Fremer Tjeerdsma en Rianne Huistra