Zaterdag 19 mei 2018 reisden de toppers van MO 13 af naar Oosterwolde voor de kampioenswedstrijd. Onder toeziend oog van vele heiten en memmen,  pakes en beppes en verdere familieleden, begonnen de toppers iets wat zenuwachtig aan de wedstrijd en ging het gelijk op.

Maar door strijd en mooi samenspel werd er gerust met een 2-0 voorsprong. Na de rust werd deze uitgebouwd naar 4-0 en dacht Drogeham dat het wel gespeeld was. Niks was minder waar en Oosterwolde kwam terug tot 4-3. Drogeham moest nog even alle zeilen bijzetten want het mocht niet gelijk worden dan moesten ze een week wachten op het kampioenschap.

Maar zover lieten ze het niet komen en vlak voor tijd werd de 5-3 gemaakt.
Wat een prachtige teamprestatie,  ongeslagen kampioen.
Na de wedstrijd was er voor een ieder een prachtige beker beschikbaar gesteld door Johannes de Jong.
In de kantine nog patat en een prachtige medaille van de jeugdcommissie.
Als leiders zeer trots op deze groep meiden en Gefeliciteerd!

Jan van Lune
Ingrid de jong