Lang heeft Drogeham mee kunnen spelen om de punten in de uitwedstrijd tegen Eastermar, maar uiteindelijk bleek de thuisploeg het sterkst. In de slotfase trok Eastermar het duel naar zich toe en hield het de drie punten in eigen huis: 2-1.

Drogeham begon nog sterk aan de wedstrijd. De gastheren hadden moeite met de duelkracht van de geelhemden en daaruit werden enkele kleine kansen gecreëerd. Toch was het Eastermar dat op voorsprong kwam. Anne-Roy Visser probeerde Jurrit Jonkman te beletten in een aanval, maar schoot daarmee de bal onfortuinlijk achter doelman Jeroen Krol. Het antwoord van Drogeham liet echter niet lang op zich wachten. Dezelfde Visser wist Jan Spinder te bereiken met een scherpe voorzet, laatstgenoemde liet met een snoekduik zijn eerste competitiedoelpunt aantekenen. Daarmee was de stand weer gelijk getrokken. In het restant van de eerste helft bleef Drogeham de bovenliggende partij, maar noemenswaardig grote kansen bleven uit.

Na rust nam Eastermar direct het initiatief over en Drogeham kwam al goed weg toen de bal de paal toucheerde. De druk van Eastermar bleef groeien en aanvallend konden de geelhemden nauwelijks nog iets klaarspelen. Toch kreeg Drogeham alsnog één van de grootste kansen van de wedstrijd, het schot van Jan Spinder miste echter precisie. Niet veel later raakte Eastermar ook nog de lat. Er werden enkele tactische omzettingen gedaan aan beide kanten en de thuisploeg liet zien hier het best mee om te kunnen gaan. Tien minuten voor tijd viel de terechte treffer voor Eastermar. Een voorzet van rechts werd door Simon Dijkstra tussen drie verdedigers knap binnengetikt. Het slotoffensief van Drogeham mocht hierna niet meer baten.

Daarmee leed Drogeham, waar A-junior Tjidsger Spinder zijn debuut mocht maken, haar eerste competitienederlaag. De komende twee weken staan in teken van oefenduels, alvorens een wedstrijd in en tegen Suawoude op het programma staat.