BOORNBERGUM – In en tegen Boornbergum wachtte voor Drogeham een kans om revanche te nemen op de pijnlijke nederlaag tegen Suawoude. Lange tijd ging het duel gelijk op, totdat de thuisploeg wist te scoren. Uiteindelijk bleef het bij deze minimale voorsprong: 1-0.

De gastheren begonnen sterk aan het duel. Vanaf de eerste minuut werd het doel van Jeroen Krol opgezocht. Toch kwamen de groenhemden niet tot een grote serieuze kans, mede door de verdedigende arbeid van gasten. Na twintig minuten kreeg Drogeham grip op de wedstrijd en kon het zelf ook aanvallen opzetten. Vooral aan de hand van de snelheid van Jesse Henstra werd gevaar gesticht, zijn voorzetten kwamen echter niet aan bij een ploeggenoot. Een afstandsschot van Johannes Hooghiemstra zeilde bijna in het doel, maar deze werd vakkundig gepareerd door de doelman van Boornbergum.

Na rust was er eenzelfde spelbeeld, al ging Boornbergum naar verloop van tijd steeds dringender op zoek naar een doelpunt. Die viel uiteindelijk ook, nadat eerst nog enkele standaardsituaties goed werden uitverdedigd door Drogeham was het toch raak bij een hoekschop. Een hoge bal kwam precies op het hoofd van Willem Lindeboom en deze kopte de bal in het lege doel. Drogeham moest nu komen en het ging nu ook opportunistischer spelen, maar dit had niet het gewenste effect. Echt grote kansen bleven uit en ook een slotoffensief kon niets meer veranderen aan de stand.

Volgende week staat de derby tegen Eastermar op het programma, tevens de laatste wedstrijd van het seizoen.