Met het oog op komend seizoen hebben we ons eerste elftal kunnen versterken met Jorrit Schra, huidig speler Rottevalle, ex-speler van Buitenpost en Harkemase Boys!

“Mijn naam is Jorrit Schra en ik kom oorspronkelijk uit Rottevalle maar woon sinds 3 jaar in Drogeham. Op dit moment ben ik 31 jaar oud. Ik werk momenteel als showroommedewerker bij De Haan Westerhoff zonwering in Drachten en Groningen, en doe daar samen met een team de verkoop voor zonwering voor particulieren. Ik ben mijn voetbalcarrière begonnen op 6-jarige leeftijd bij Rottevalle. Hier heb ik  tot mijn 21e gespeeld waarvan de laatste 4 jaar in het 1e elftal. Daarna heb ik de overstap naar Harkemase Boys gemaakt. Hier heb ik 3 jaar gespeeld. Eén seizoen hoofdklasse en 2 jaar Topklasse. Hier kwam ik niet altijd aan spelen toe en dus gekozen voor een nieuwe stap. Dit werd Buitenpost. Hier heb ik 2 jaar gespeeld in de 1e klasse. Mede door het vele reizen en regelmatig blessures ben ik daarna weer teruggegaan naar Rottevalle. Hier ben ik nu aan mijn 10e seizoen bezig.

Omdat ik in Drogeham woon en regelmatig in de kantine verschijn kwam al gauw de vraag wanneer ik hier zou komen voetballen. Dit heb ik regelmatig uitgesteld maar nu toch besloten om de sprong in het diepe te wagen en te kijken wat we hier op kunnen zetten. De club wil weer groeien en ik hoop hierin mijn bedrage te kunnen leveren. Met een jonge trainer en jonge spelers kunnen we vast uit de onderste regionen van de 5e klasse klimmen en in ieder geval een stabiele middenmoter worden. Mijn doel is dan ook om mijn ervaring over te brengen naar de jeugd zodat Drogeham weer wedstrijden kan winnen!”.